ארצות הברית ובריטניה במאמץ משותף לספק לצבא אוקראינה טילים מדויקים נגד ריכוזי שריון שימנעו מהצבא הרוסי לבצע התקפות נגד

ארצות הברית ובריטניה  החלו השבוע במאמץ משותף לספק לצבא אוקראינה טילים מדויקים שימנעו מהצבא הרוסי לבצע התקפות נגד. צבא ארצות הברית החל לספק צבא האוקראיני פצצות קטנות מדויקות Ground-Launched Small Diameter Bomb, מדגם GBU-39. הפצצות משוגרות או ממטוסים או ממערכת שיגור מדגם M-26. כל פצצה שוקלת כ-114 ק"ג, והיא מצוידת במנגנון  הכוונה אשר יכולה להיות מוטענת עוד לפני השיגור או על ידי צוות המטוס שנושא אותה.
משרד ההגנה הבריטי הודיע, ביום א' 27.11, כי בריטניה תספק לצבא אוקראינה טילים מונחים מדויקים מדגם Brimstone 2 missiles.
הטילים האלו פועלים לפי העקרון של 'שגר ושכח' fire-and-forget. בריטניה מספקת לצבא אוקראינה את הדגם המתקדם של הטיל Brimstone 2.  לטיל הזה יש טווח של 12 ק"מ באם הוא משוגר ממסוק, או טווח של 20 ק"מ באם הוא משוגר ממטוס.

מערכת משוכללת של זיהוי A clever deconfliction algorithm מאפשרת לטילים שמשוגרים לפגוע קודם במפקדות של כוחות האויב, ורק אחר כך בכלי השריון הנמצאים בשטח.
מומחים צבאיים מערביים אומרים כי אספקת טילי ה- Brimstone 2 לצבא אוקראינה הן חדשות רעות מאוד לצבא הרוסי, העוסק עתה בריכוז כוחות שריון גדולים מזרחית לנהר הדנייפר. מטרת הריכוזים של שריון רוסי בגזרה זו של המלחמה אינה ברורה. האם הצבא הרוסי נערך להדוף התקפות אוקראיניות חדשות, או שהצבא הרוסי נערך בעצמו לאופנסיבה חדשה לאחר שנסוג מרחק של 60 ק"מ מזרחית לעיר חרסון.



Print Friendly, PDF & Email