ממשל הנשיא ביידן העלה את דרגת השיתוף עם ישראל בתכנון הצבאי האמריקני לקראת מלחמה עם איראן. הצבא האמריקני שינה את ההגדרה 'מלחמה בטרור' ל'מלחמה' מול איראן

לאחר שנשיא ארצות הברית ג'ו ביידן אמר, ב-3 בנובמבר, כי 'המשא מתן להגביל את תוכניתה הגרעיני מת, אבל הוא לא יכריז על כך בפומבי' the multi-state deal with Iran to limit its nuclear program was "dead," but he would not announce that publicly, נקט הממשל האמריקני בשני צעדים נוספים המצביעים על כך כי ארצות הברית נערכת למלחמה עם איראן.
בצעד הראשון, כך מדווחים ביום שישי 23.12, מקורות בארצות הברית העלה הממשל את דרגת שיתופה של ישראל בתכנון הצבאי האמריקני לקראת מלחמה עם איראן. בצעד השני ביטל הנשיא את ההגדרה 'מלחמה בטרור' war on terror, לאפשרות של מלחמה עם סין, רוסיה, צפון קוריאה ואיראן. to potential combat with China, Russia, North Korea and Iran.
במקביל לצעדים אלה הורה  הנשיא ל'שולחן הישראלי' בסוכנות הריגול המרכזית האמריקנית ה-CIA להדק את המעקב על המתרחש בישראל. המקורות המודיעיניים של תיקדבקה מציינים כי מדובר בפרסום פומבי יוצא דופן של הפעילות המודיעינית האמריקנית בישראל.
מקור מודיעני בכיר אמריקני אמר השבוע, 'כי בכך ישראל יוצאת מהארון כאשר היא מורשת לשתף פעולה עם צבא ארצות הברית בצורה גלויה ובו בזמן תמנע ממנה גישה לסודות אחרים של ארצות הברית', Israel' is coming out of the closet, allowed now to openly cooperate with the US military while at the same time being denied access to another closet.
לפי המקור המודיעני הבכיר שיתוף הפעולה הצבאי בין ארצות הברית וישראל יכלול עתה קביעה משותפת של מטרות בתוך איראן. ( בתמונה: מפקד סנטקום CENTCOM הגנרל אריק קורילה בביקור בפיקוד צפון בישראל. )
המקור הדגיש כי מעתה המודיעין האמריקני יגביר גם את מאמציו  בשטחים בהם האינטרסים האמריקנים והישראלים מנוגדים כמו מול מערכת הריגול הישראלית ומול תוכניתה הגרעינית. the US has increased its data collection operations in areas where US-Israeli interests may vary, such as counterintelligence against Israeli spies or uncovering information on Israeli nuclear weapons.  


Print Friendly, PDF & Email